fredag 19 mars 2010

Det är kul


Ibland är livet som sången "Man ska ha husvagn". Då menar jag inte att livet är som en husvagn utan i sången så sjungs det också "5 minuter Falsterbo och 5 minuter Koster, 5 minuter Flen och Hjo" och så vidare. Ungefär så kommer livet nog att vara de närmaste månaderna. Det handlar givetvis om valrörelsen. Det handlar om att på många platser och vid många tillfällen samtala med länsinvånare om hur vi Socialdemokrater i landstinget vill forma sjukvården. Fast inte i 5-minuterspass inte. Sjukvårdsfrågor är viktiga och berör. De förtjänar samtal som får ta lite tid. Så har det varit och så tycker jag det ska vara.
Alla dessa samtal med människor på olika platser och i olika situationer är oerhört stimulerande. Jag tycker det är kul! Jag blir liksom glad inuti när jag får dela livet med mina medmänniskor. Tack alla fantastiska människor som jag fått dela tankar med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar