tisdag 24 augusti 2010

Undersökningar o läsarfrågor

Det är valrörelse och vi möts av rapporter om undersökningar om både det ena och det andra. Framförallt handlar det om vilket block som leder. Den ena gången är det uppåt andra ner. Dessutom kan vi lägga till undersökningar i olika tidningar. Jag var
inne och tittade på Aftonbladets hemsida idag. Där ställdes frågan om undersökningarna spelar någon roll för hur läsaren ska rösta. Jag tryckte på nej och tittade på resultatet. När jag fick se det blev jag full av skratt. Hela 76 % svarade nej. Så mycket för dessa undersökningar.

1 kommentar:

  1. Tur att folk inte går på detta i alla fall. Skulle majoriteten svarat ja skulle jag bli mörkrädd.
    Undersökningarna handlar alltför ofta om sakfrågor. Partiernas idéologi och mål, som borde vara avgörande för hur man röstar behanlas sällan.
    Mats

    SvaraRadera