torsdag 26 augusti 2010

Sopor och skämt

Torghandel, valarbete och fint väder. Låter som en bra inledning. Men det är lite undrande jag går från torget. Ett parti, det som för många år sedan mest pratade om etik, hade bett vårt kommunalråd komma till deras stuga för en prisutdelning. Bosse hade försäkrat sig att det inte var något plumpt eller dumt. Detta lovades!
Döm om min förvåning när priset som överlämnades var en påse med sopor!
Jag kan inte avgöra om detta är lika seriöst som när de delar ut sitt vitsippepris. Eller är detta ett sätt att komma till i media? Försöker de vara roliga?
Visst kommer jag ihåg en sketch från länge sedan när en barnfamilj hade som lördagsnöje att sortera veckans sopor. Då kunde jag skratta, det var en sketch med udd och värme. Vid prisutdelningen idag saknades både udd och värme.
Sopsortering är bra och det ska vi ha. När det införs så ska vi också ha ett system som håller för både oss som konsumenter och miljön.

2 kommentarer:

  1. Det var bara konstigt! Förstod inte varför vuxna medelålders människor hanterar en annan människa på det sättet.

    SvaraRadera
  2. Kommer osökt att tänka på vad Göran Persson sa: Det började med Bergspredikan. Sedan tog det 2000 år innan Socialdemokraterna bildades för att förverkliga detta".

    Mats

    SvaraRadera