torsdag 15 oktober 2009

Premiär

Hej och välkomna till min blogg. Här ska jag dela tankar med er som läser och berätta om vad som är på gång i mitt liv.

Jag lovar att skriva ganska regelbundet och ibland kan det hända att ni får en politisk nyhet samtidigt som det går till media. Andra gånger kommer det att vara vardagens händelser som jag tänker på och skriver om.

Idag har vi socialdemokrater i landstinget presenterat vårt alternativa budgetförslag. Vi sänker avgifterna i vården och säger samtidigt att vi på sikt vill se en avgiftsfri öppenvård. Varför göra så kan man fundera? Svaret är enkelt för mej. När det ser ut som det gör i samhället och fler ställs utanför vill vi visa på ett alternativ som gör oss som bor och lever här viktiga för varandra, det kallas solidaritet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar