tisdag 24 november 2009

En vecka

Den går alldeles för fort och ambitionerna hinns inte heller med. Veckan som gått innebar praktik på vårdavdelning 3 på Nässjöklinikerna. Tack till er alla som ställde upp och gav mej en fin praktikdag.
Så fick jag återigen vara med om en borgerlighet som förhandlar inför öppen ridå. Denna gång på bolagsstämman för Jönköpings länstrafik. Att det är svårt för fyra att komma överens det har vi anat länge.
På fredagen var jag i Stockholm det var både partistyrelse och 80-årskalas för kristna socialdemokraters förbund. Diskussionerna på styrelsen är givande och öppna. Jag känner mej glad och inspirerad efteråt.
Lördagen användes till arbete för både Folkets Park och scouterna i Allianskyrkan. Visst är det fint att få vara med i så olika uppgifter. I allt föreningsliv möter jag människor som är engagerade och vill något. Vad skulle vårt samhälle vara utan detta engagemang.
Söndagen, det blev ingen gudstjänst men väl eftertanke på hemmaplan vid fönsterputs och annat praktiskt arbete.
Jag kan avslöja här att jag i visst kan vara lite konservativ. När adventsljusstakar och stjärnor ska upp i mina fönster till helgen så måste fönstren vara putsade. Detta inpräntades i mej under de år jag jobbade på ålderdomshemmet i Gnosjö. Det sitter fast i mej idag nästan 30 år senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar